I helseprofesjoner møter utdannere daglig utfordringer når de skal finne effektive og respektfulle måter å jobbe med studenter som sliter med å nå faglige standarder, hvor de fleste vil bli yrkesaktive klinikere. Samfunnet tillater og forventer at helseprofesjoner regulerer seg selv, og dette ansvaret må vi ta på alvor. Den første utgaven av "Remediation in Medical Education" fokuserte hovedsakelig på medisinstudenter i USA. Siden den gang har litteraturen blomstret, og tilbyr et bredere spekter av remedieringsmetoder for lærere på alle nivåer innen helseprofesjoner rundt om i verden. Denne nye utgaven gir fortsatt evidensbaserte, teori-informerte og pragmatiske tilnærminger til å identifisere og hjelpe studenter som ikke kan prestere etter standardene ennå. Illustrerende kasusstudier rammer inn praktiske og programmatisk råd fra erfarne utdannere på frontlinjen. Alle opprinnelige kapitler er oppdatert, og det er 21 helt nye kapitler. Av de 73 kapittelforfatterne er 52 nye i denne utgaven, noe som øker bokas relevans.