Boken 'Strategy is Digital' utforsker strategier og praksiser som gjør det mulig for vanlige selskaper å tilpasse seg det raskt skiftende forretningslandskapet og utnytte de enorme forretningsmulighetene som oppstår med innføringen av big data. Gjennom en rekke casestudier fra etablerte bedrifter innen tradisjonelle industrier som LEGO, Yamato og Mediq, trekker boken også inn erfaringene fra mindre oppstartsselskaper som Space Tango, som samarbeider med store multinasjonale selskaper for å utvikle nye forretningsmodeller ved hjelp av big data. Boken argumenterer for at selskaper må tilpasse seg og starte sin reise med big data, gir dem verktøy til å ta de første stegene, og veileder dem videre. Ved å presentere vellykkede eksempler og utdra essensielle lærdommer fra disse tilfellene, utstyrer den ledere med innsikt til å kapitalisere på big data, slik at de kan gjøre smarte beslutninger i transformasjonen relatert til big data, og dermed gi selskapene sine en viktig konkurransefordel.