Denne boken, nå i en grundig revidert og oppdatert andre utgave, tilbyr en pragmatisk og realistisk tilnærming til forståelsen av kunstig intelligens (AI) og hvordan den kan utnyttes av bedrifter i dag. I bokens kjerne finner vi et rammeverk som beskriver, i et lettfattelig språk, de ni grunnleggende evnene til kunstig intelligens. Hver av disse evnene, fra bildebehandling til prediksjon og Generativ AI, blir forklart med hjelp av virkelighetsnære eksempler og anvendelser i en bedriftskontekst. Inntoget av store språkmodeller har brakt AI til sentrum av styrediskusjoner. AI har potensialet til å levere betydelige fordeler for organisasjoner, og gir fremoverlente bedriftsledere muligheten til å revurdere sine forretningsmodeller eller skape helt nye virksomheter. Men mye av den reelle verdien av AI er skjult bak markedsføringens overdrivelser, forvirrende terminologi, oppblåste forventninger og skremmende varsler om 'robot-herredømme'. Enhver bedriftsleder som ønsker å forstå hvordan man kan...