Denne redigerte samlingen undersøker hvordan nye teknologier og moderne ledelses- og politikkperspektiver påvirker entreprenørskapsutviklingen i Sør-Afrika. Fokus rettes spesielt mot små og mellomstore virksomheter, som utgjør en betydelig del av bruttonasjonalproduktet og sysselsettingen, men ofte sliter med å overleve etter de første fem årene. Boken er delt inn i to hoveddeler: den første tar for seg teknologiske perspektiver, mens den andre fokuserer på ledelsesstrategier. Den kulturelle og geografiske mangfoldigheten i Afrika blir nøye vurdert, med bidrag fra forfattere fra Ghana, Lesotho, Sør-Afrika og Zimbabwe som presenterer regionale casestudier. Redaktørene samler opp disse diskusjonene i et avsluttende kapittel som berører bærekraft og utvikling av arbeidsliv og levevilkår i regionen. Boken utforsker viktige temaer som utvikling av menneskelig kapital innen entreprenørskap, innovasjon, teknologi, lovgivningsrammer og markedsføringsstrategier. Dette verket vil være av stor interesse for forskere og studenter som fokuserer på entreprenørskap og utvikling i den sørlige delen av Afrika.