Boken 'The Garment Economy' tar leseren med på en reise inn i klesindustriens verden, der fortid, nåtid og framtid veves sammen. Den gir et historisk perspektiv på bomullsindustrien i India, Bangladesh, Hellas og Sentral-Asia, noe som kaster lys over utviklingen til klesbransjen gjennom 1900-tallet. I ulike kapitler belyses emner som motemarkedsføring, grønvaskepraksis, og hvordan blockchain-teknologi påvirker forsyningskjeden i moteindustrien. Boken tar også opp hvordan sosiale medier former forbrukeradferd, samt en rekke bærekraftige utfordringer og sensoriske modeller. Forfatteren presenterer flere forretningsmodeller, inkludert blå hav-strategi, det ustikkede markedet, luksussektoren, tilgang-basert forbruk og etiske vurderinger. Videre undersøkes fremtidens butikker, verdiskaping for forbrukere, teknologiens rolle, og innvirkningen av virtuelle atmosfærer. Gjennom nyttige casestudier gir boken en dypere forståelse av de land- og kulturspesifikke nyansene i klesbransjen.