Boken "The New Music Industries" er en forskningsbasert analyse som utforsker karrieremodeller for kunstnere, metoder for kreativt engasjement, kunstneriske muligheter, individualitet og merkevarebygging, samt produksjonspraksis. Den belyser realitetene ved å være musiker i de nye musikkindustriene og gir viktige innsikter til populærmusikkutdanning. Digitaliseringen av musikk har hatt dype konsekvenser, og musikkindustrien har derfor gjennomgått en rask transformasjon. Den tidligere dominerte platebransjen har blitt erstattet av nye aktører, inkludert digitale aggregatører, strategister og nettplattformer. Disse nye musikkindustriene tilbyr nå direkte tilgang både til kunstnere og deres musikk. Selv om tilgjengeligheten og muligheten for artistisk eksponering aldri har vært større, er utfordringen med å skille seg ut - og å navigere en karriere innen musikkfeltet - betydelig. Denne boken er et nyttig ressursverk for både musikere og utdannere, og fremhever hvordan de nye musikkindustriene muliggjør økte muligheter for 21. århundres populærmusikere til å samarbeide.