Denne åpne tilgangen-boken utforsker nye utviklinger innen ulike aspekter av prosesser og resultater ved medlæring. Den samler forskningsstudier som undersøker hvordan tilbakemelding fra jevnaldrende, vurdering blant jevnaldrende og smågruppeaktiviteter kan utformes for å maksimere læringsresultatene både i høyere og videregående utdanning. Boken presenterer konseptuelle modeller og metodologiske rammeverk som veileder lærere og utdanningsdesignere i vellykket implementering av medlæringsaktiviteter, med håp om å maksimere effekten av medlæring i virkelige klasserom. Det legges stor vekt på hvordan teknologiske verktøy kan fremme medlæring, både når det gjelder design og gjennomføring av læringsaktiviteter, samt analyse av læringsprosesser og resultater. Gjennom empiriske studier fra ulike medlæringsinitiativ får både lærere og studenter innen akademiske og profesjonelle sammenhenger innsikt i den nyeste utviklingen innen medlæring.