Boken 'The Story of the B-52s: Neon Side of Town' utgjør den første kritiske historien om en av de mest legendariske og innflytelsesrike bandene i amerikansk populærmusikk. Den plasserer B-52s i den intellektuelle klimaten i hjemmet deres, Athens i Georgia, og følger bandet fra New Yorks downtown scene på tidlig 1980-tall til deres kommende farvelturné. Boken argumenterer for at B-52s er mye mer betydningsfulle politiske og musikalske influenser på det amerikanske samfunnet enn deres rykte som et sprøtt festband skulle tilsi. Den belyser bandets vedvarende forpliktelse til verdier som samarbeid, gjensidig støtte, og bruken av forstyrrende moro som en form for samfunnsendring, som motvekt til den neoliberale utviklingen som feier over både Athens og resten av den vestlige verden. For eksempel viser boken hvordan bandet syntetiserte innflytelser fra moderne kunstnere utstilt ved kunstmuseet i Georgia, tidlig queerteori-aktivisme på campus på 1970-tallet, samt deres erfaringer som homofile personer gjennom AIDS-krisen for å skape musikk.