Boken "Truth Claims Across Media" tar for seg en intermedial tilnærming til sannferdig kommunikasjon. Den presenterer et variert utvalg av medietyper og interaksjoner fra et transmedialt perspektiv, og kartlegger hvordan sannhetskrav fremmes i ulike kontekster. Videre undersøkes hvordan ulike medier lover å skape en sannferdig oppfatning av den sosiale virkeligheten. De fleksible kommunikasjonsmulighetene som digitale teknologier gir, påvirker i stor grad vår oppfatning av sannhet og troverdighet i kommunikasjonen. Bruk av bot-kontoer, dypt falske videoer og AI-teknologi viser hvordan pålitelig kommunikasjon blir utfordret og usikker. I dette ustabile klimaet er det vanskelig å anvende binære oppdelinger som sann/usann, autentisk/falsk og fiksjon/fakta. Det blir derfor avgjørende å undersøke hvordan medieprodukter konstruerer sannferdighet på ulike måter. I denne boka blir ulike medietyper og kontekster sammenstilt, inkludert pressekonferanser, dokumentarer, mockumentarer, bilder i magasiner og på sosiale medier, samt skrekkfilmer og biografiske filmer.