Boken "Truth Claims Across Media" presenterer en intermedial tilnærming til sannferdig kommunikasjon. Den forener et bredt spekter av medietyper og interaksjoner fra et transmedialt perspektiv, og kartlegger hvordan sannhetspåstander blir formulert i ulike kontekster. Boken utforsker hvordan ulike medier har som mål å skape en sannferdig oppfatning av den sosiale verden. De fleksible kommunikasjonsmulighetene som digital teknologi tilbyr, påvirker i stor grad vår oppfatning av sannhet og påliteligheten av kommunikasjonen. Problemer knyttet til bot-kontoer, deep fake videoer og AI-teknologi belyser hvordan pålitelig kommunikasjon blir destabilisert og satt spørsmål ved. I et så usikkert klima er det vanskelig å anvende dikotomier som sant/usant, autentisk/fake og fiksjon/fakta. Det er derfor avgjørende å undersøke hvordan medieprodukter konstruerer sannferdighet på forskjellige måter. Boken samler ulike medietyper og kontekster, som pressekonferanser, dokumentarer, mockumentarer, bilder i magasiner og på sosiale medier, skrekkfilmer og biografiske filmer.