Springer International Publishing AG

Uncertainty in Strategic Decision Making

Uncertainty in Strategic Decision Making

Produktbeskrivelse

I sin banebrytende studie definerer Knight (1921) usikkerhet som en informasjonsmessig markedsfeil som, selv om den er skadelig for de fleste eksisterende bedrifter, gir mulige lønnsomme muligheter for noen. Denne boken bygger videre på Knights klassiske arbeid ved å tilby en grundig analyse av alternative tilnærminger til strategisk beslutningstaking under usikkerhet. Den utforsker hva usikkerhet er, hvorfor den er viktig, og hvilke forbindelser den har til næringsliv og beslektede felt. Boken kulminerer i en ny og omfattende typologi, samt en verdifull veiledning for hvordan man på riktig måte kan håndtere ulike typer usikkerhet, selv i en tid preget av kunstig intelligens (AI). Den bidrar til å klargjøre den nåværende terminologiske og kategoriske forvirringen rundt 'det ukjente', samtidig som den komplementerer matematiske, sannsynlighetsbaserte tilnærminger som behandler usikkerhet som 'kjennbar' (dvs. som risiko). Boken korrigerer feilaktige tilnærminger som behandler 'det ukjente' som 'formbart' eller 'oppdagbart'. Gjennom sitt vidtgående perspektiv gir denne boken en ny måte å se på usikkerhet, med hensyn til dens påvirkning på menneskeheten.

Prishistorikk

Lavest
1666 KR
Høyest
1737 KR
Gjennomsnitt
1705 KR
Median
1702 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Uncertainty in Strategic Decision Making
GTIN/EAN/ISBN 9783031485527
Kategorier Bøker