Modelling Learners and Learning in Science Education
Produktbeskrivelse
Boken 'Modelling Learners and Learning in Science Education' tar for seg de essensielle prosessene og utfordringene knyttet til modellering av studenters tenkning, forståelse og læring. Kapitlene belyser viktigheten av modeller for kunnskapspåstander innen naturfagundervisning, og utforsker hvordan mentale prosesser, kunnskap, kognitiv utvikling og konseptuell læring kan modelleres. Avslutningen fremhever de betydelige implikasjonene for naturfaglærere og forskere innen dette feltet. Dette nyttige verket presenterer modeller for vitenskapelig tenkning fra ulike fagområder og analyserer prosessene som brukes for å formulere påstander om andres mentale tilstander. Forfatteren understreker den logiske umuligheten av å vite med sikkerhet hva noen andre vet, forstår eller tenker, og argumenterer for at forskere innen naturfagdidaktikk må være mer eksplisitte når de forholder seg til i hvilken grad forskningen på elevers ideer i naturfag nødvendigvis innebærer utvikling av modeller. Gjennom denne boken lærer vi at forskningsrapporter bør erkjenne rollen av...