Analysing Erasmus+ Vocational Education and Training Funding in Europe
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en grundig analyse av Erasmus+ finansieringsprosessen, med særlig fokus på de første tre årene av programmet. Den undersøker om midlene har blitt fordelt likt på tvers av regionene i Frankrike, Tyskland, Italia, Spania og Storbritannia. Dersom analysen viser at fondene er skjevt fordelt, kan dette føre til en urettferdig situasjon der studenter i spesifikke regioner har bedre muligheter til å dra nytte av KA102-midlene, mens andre studenter opplever færre muligheter. Boken tar for seg implementeringen og ytelsen til de ulike programmene innen Erasmus+, samt hvordan midlene fordeles og antallet studenter deltar i programmene. Valget av disse fem landene er strategisk, ettersom de samlet står for over halvparten av alle studenter innen yrkesrettet utdanning og opplæring i Den europeiske union. Dessuten har disse landene hatt det høyeste antallet studenter som deltok i mobilitetsprogrammer under det tidligere Leonardo da Vinci-programmet.