Assessment and Learning in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms
Produktbeskrivelse
Denne boken bygger et konseptuelt fundament for vurdering som fremmer læring i Content and Language Integrated Learning (CLIL) klasserom, og foreslår praktiske vurderingsmetoder og aktiviteter som CLIL-lærere kan bruke i klasserommet. CLIL er en unik utdanningskontekst, der språk- og innholdsinnlæring skjer samtidig. Mens effektiviteten av slik undervisning har vært gjenstand for omfattende studier, har vurdering i CLIL-klasserom fått vesentlig mindre oppmerksomhet. Dette volumet tar sikte på å fylle dette gapet. Kapitlene i boken er arrangert basert på ulike måter innhold og språk integreres i CLIL, og sammen bygger de et solid teoretisk grunnlag for vurdering som fremmer læring i CLIL-klasserom. Forfatterne diskuterer hvordan vurdering som fremkaller denne integrasjonen gir innsikt i elevenes ferdigheter, men enda viktigere, hvordan disse innsiktene brukes til å fremme læring. Bidragsyterne til volumet bidrar sammen til å bygge forståelsen av vurdering i klasserommet som en syklisk prosess.