Boken "Business Analytics" undersøker tre grunnleggende kunnskapsområder som er essensielle for effektiv datanalyse og problemløsning i næringslivet. Disse områdene inkluderer en basisforståelse av: 1. statistiske, økonometriske og maskinlæringsmetoder; 2. databehandlingsferdigheter; 3. minst ett programmeringsspråk. Med et praktisk fokus presenterer boken illustrative casestudier og eksempler ved hjelp av Python i sammenheng med Jupyter-notatbøker. Tematikken spenner fra etterspørselmåling og prognoser, til prediktiv modellering, prisanalyse, vurdering av kundetilfredshet, samt markeds- og reklameundersøkelser og utvikling av nye produkter. Dette verket vil være til stor nytte for forretningsanalytikere, dataforskere og markedsundersøkelsesprofesjonelle, samt ambisiøse utøvere innen forretningsdataanalyse. Boken egner seg også for høyskoler og universiteter som tilbyr kurs og sertifiseringer innen forretningsdataanalyse, datavitenskap og markedsundersøkelse.