Den moderne forretningsverdenen er i stadig endring og preget av volatilitet, usikkerhet, kompleksitet og tvetydighet. Dette skjer i en tid hvor digital transformasjon, globalisering og behovet for å skape verdi gjennom innovasjon spiller en sentral rolle. Disse endringene krever at organisasjoner tar en ny tilnærming til kontraktering. I strategiske og komplekse partnerskap er det umulig å forutsi alle mulige scenarier i en transaksjonskontrakt. Derfor må organisasjoner adoptere en tankegang som fokuserer på delte mål og felles objektiver, basert på en solid grunnmur av åpenhet og tillit. Samarbeid for å håndtere risiko blir dermed mye mer effektivt enn å bare overføre risiko til den svakere parten. "Contracting in the New Economy" gir deg de nødvendige verktøyene for å utvikle denne tankegangen, samt praktiske metoder for å omfavne den sosiale siden av kontraktering. Boken viser hvordan organisasjonen din kan utnytte mulighetene som ligger i formelle relasjonskontrakter. Den gir også teoretiske fundamenter som beviser at relasjonskontrakter fungerer.