I dagens stadig skiftende næringsliv, preget av ustabilitet, usikkerhet, kompleksitet og tvetydighet, er det avgjørende å tilpasse seg digital transformasjon, globalisering og behovet for å skape verdi gjennom innovasjon. Disse endringene krever at organisasjoner ser på kontrahering fra et nytt perspektiv. Siden det er umulig å forutsi alle mulige scenarioer i en transaksjonskontrakt, må organisasjoner i strategiske og komplekse partnerskap endre holdning til å fokusere på felles mål og intensjoner. Dette må bygges på et sterkt fundament av åpenhet og tillit, hvor samarbeid for å redusere risiko blir sentralt, fremfor bare å overføre risiko til den svakere parten. "Contracting in the New Economy" veileder deg ikke bare til å utvikle denne tankegangen, men tilbyr også praktiske verktøy for å omfavne den sosiale siden av kontrahering. Boken gjør det mulig for organisasjonen din å utnytte den verdiskapende potensialen i formelle relasjonskontrakter. Den deler kort de teoretiske grunnlagene som viser at relasjonskontrakter faktisk fungerer, og gir en omfattende innsikt i hvorfor dette tilnærmingsmåten er essensiell for moderne virksomheter.