Boken "Design and Management of Interfirm Networks" tar for seg viktige aspekter ved interfirma nettverk, som omfatter franchising, detalj- og servicekjeder, kooperativer, finansielle nettverk, joint ventures, strategiske allianser, lisensiering, offentlig-private partnerskap og nye nettverksformer i den digitale økonomien. Denne samlingen av forskningsstudier gir en grundig tilnærming til disse nettverkene og undersøker hvordan innovasjon skapes under de komplekse og dynamiske forholdene i dagens kunnskapsintensive og digitale økonomi. Gjennom verkene fra anerkjente eksperter belyses hvordan selskaper kan forbedre sin konkurranseevne ved å sikre tilgang til innovasjon, kunnskap og komplementære ressurser og kapabiliteter som ellers ikke er tilgjengelige for dem. Dertil fremhever studiene hvordan, drevet av et uforutsigbart miljø, bedrifter som er integrert i interorganisatoriske nettverk i stadig større grad transformeres fra å være samarbeidspartnere til å bli samarbeidende aktører og verdifulle medskapere av innovasjon.