Denne læreboken gir leserne en grundig innføring i digital forretning fra et ledelsesperspektiv. Den tilbyr en omfattende oversikt over fundamentene i digital virksomhet, inkludert grunnleggende konsepter, aktiviteter og suksessfaktorer, samt en analytisk tilnærming til brukeradferd. Boken har dedikerte kapitler om mobilteknologi og sosiale medier, hvor den presenterer sentrale aspekter, diskuterer bruksområder og adresserer viktige suksessfaktorer. Videre introduseres tingenes internett (IoT) i sammenheng med store mengder data, skytjenester og tilknyttede teknologier, med fokus på industri 4.0, smarte forretningstjenester, smarte hjem og digitale forbrukerapplikasjoner, samt kunstig intelligens. Boken tar deretter for seg digitale forretningsmodeller innen B2C (business-to-consumer) og B2B (business-to-business) sektorer. Bygget på konseptene for forretningsmodeller, diskuterer boka også digital forretningsstrategi, samt det strategiske digitale forretningsmiljøet og systemer for verdiskapning i digitale virksomheter (dVASs), sammen med strategiutvikling i konteksten av den digitale tidsalderen.