Boken 'Digital Intimate Publics and Social Media' undersøker nye intime praksiser som oppstår innen sosiale mediekulturer. Den tar for seg hvordan digitale intimiteter blir formet, erfart og kommersialisert gjennom ulike sosiale medieplattformer. Studiet av sosiale mediepraksiser gir en unik innsikt i maktdynamikkene som oppstår når intime handlinger blir offentliggjort, samt hvordan intimitet kan forstås som både offentlig og politisk, og påvirkes av kulturelle strømninger, pedagogiske metoder, institusjoner, teknologier og geografiske forhold. Denne boken skaper nye veier innen forskningen på digitale kulturer ved å kombinere queer- og feministiske perspektiver på intime offentlige rom med kritisk forskning om digitale identiteter og hverdagslige sosiale mediepraksiser. Samlingen presenterer et variert utvalg av nøye utvalgte, banebrytende case-studier og teorier som belyser emner som selfies, oversharing, dating-apper, sexting, Gamergate, sorg og død på nettet, samt transnasjonalt familieliv. Boken er inndelt i tre deler.