Disinformation, Misinformation, and Fake News in Social Media
Produktbeskrivelse
Boken "Disinformation, Misinformation, and Fake News in Social Media" fungerer som en nyttig inngangsport for forskere, praktikere og studenter som ønsker å forstå problemene og utfordringene knyttet til informasjonsforvrengninger. Den presenterer banebrytende løsninger tilpasset ulike behov, samt gir leserne mulighet til å raskt identifisere nye forskningsproblemer innenfor sine fagområder. Bidragsyterne i denne antologien utforsker de nyeste framskrittene innen tre relaterte deler: (1) brukernes rolle i spredningen av informasjonsforvrengning; (2) teknikker for å oppdage og redusere desinformasjon; og (3) aktuelle temaer som etikk, blokkjedeteknologi, klikkagn, og mer. Dette redigerte verket vil tiltrekke seg studenter, forskere og fagfolk som arbeider med desinformasjon, feilinformasjon og falske nyheter i sosiale medier, sett fra et unikt perspektiv.