English and Students with Limited or Interrupted Formal Education
Produktbeskrivelse
Boken 'English and Students with Limited or Interrupted Formal Education' utforsker situasjonen til studenter med begrenset eller avbrutt utdanning (SLIFE) innen rammen av engelsklæring og lærerutdanningsprogrammer, sett fra et kulturelt og sosialt perspektiv. Verket er inndelt i fem deler: Del I setter rammen for diskusjonen og bidragene i denne antologien, Del II gir en oversikt over SLIFE, Del III fokuserer på lærerutdanningsprogrammer, Del IV tar for seg utfordringene som SLIFE møter i K-12 læringsmiljøer, mens Del V undersøker SLIFE i voksenopplæring. Boken skiller seg ut ved å tilby praktiske undervisningsverktøy til pedagoger, noe som bidrar til å bygge bro mellom teori og praksis. Den legger spesiell vekt på både K-12 og voksne SLIFE, og har et inkluderende og internasjonalt perspektiv, inkludert en ny teoretisk ramme for å støtte de mentale, emosjonelle og undervisningsmessige behovene til LGBTQ+-flyktningestudenter. Boken vil være av interesse for lærerutdannere, nåværende og fremtidige lærere, samt undervisere i engelskfaglig kompetanse på høyere nivå.