Springer Nature Switzerland AG

Entertainment Science

Entertainment Science

Produktbeskrivelse

Underholdningsindustrien har lenge vært preget av den legendariske manusforfatteren William Goldmans mantra "Nobody-Knows-Anything", som hevder at suksess er et resultat av ledelsesintuisjon og instinkt. Denne boken argumenterer for å kombinere slik intuisjon med dataanalyse og grundig akademisk kunnskap, noe som gir et grunnlag for en bærekraftig konkurransefordel. Dette er den samme oppskriften på suksess som ligger bak fremveksten av selskaper som Netflix og Spotify, og som også har drevet Disneys nylige suksess. Ved å avdekke et bredt spekter av vitenskapelige studier fra forretningsforskere og underholdningseconomister, identifiserer forfatterne viktige faktorer, mekanismer og metoder som bidrar til at et nytt underholdningsprodukt lykkes. Boken tilbyr dermed et aktuelt alternativ til "Nobody-Knows" beslutningstaking i den digitale tidsalderen: å kombinere en god idé med smart dataanalyse og underholdningsteori kan ikke garantere en hit, men det øker systematisk og betydelig sannsynligheten for suksess.

Prishistorikk

Lavest
1015 KR
Høyest
1059 KR
Gjennomsnitt
1038 KR
Median
1037 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer Nature Switzerland AG
Navn Entertainment Science
GTIN/EAN/ISBN 9783030077334
Kategorier Bøker