Gender, Race, and Class in the Lives of Today’s Teachers
Produktbeskrivelse
Denne samlingen dykker ned i de profesjonelle erfaringene til et bredt spekter av utdannere gjennom en serie forskningsartikler. Fokuset er på samspillet mellom kjønn, rase, klasse og seksualiteter, samt hvordan disse dynamikkene påvirker undervisningen til lærerne. Boken belyser dette komplekse samspillet ikke bare i tradisjonelle klasserom, men også i ikke-tradisjonelle settinger som fengsler, ungdomsinstitusjoner, familiebaserte utdanningsprogrammer, tospråklige nedsenkingsprogrammer, tidlig barndomsutdanning og høyere utdanning, inkludert lærerutdanningsprogrammer. Avslutningskapitlet, skrevet av redaktørene, fremsetter generelle anbefalinger for å rekruttere og beholde en mer mangfoldig lærerarbeidsstyrke globalt. Gjennom omfattende autoetnografier, pláticas, testimonios og dybdeintervjuer, gir denne kvalitativt rike boken kraftfulle og aktuelle innsikter om erfaringene til lærere som altfor ofte blir oversett.