Handbook of Parent-Implemented Interventions for Very Young Children with Autism
Produktbeskrivelse
Denne håndboken presenterer praktiske strategier og evidensbaserte foreldredrevne intervensjoner for svært unge barn med autismespekterforstyrrelser (ASD). Den utforsker dette viktige temaet i lys av de stadig økende antall småbarn som får diagnosen ASD i løpet av det andre leveåret. Håndboken diskuterer hvordan foreldre til små barn med ASD kan få effektiv støtte, opplæring og veiledning for å implementere evidensbaserte foreldrestrategier og intervensjonsteknikker. Videre beskriver den et bredt spekter av utviklingsmessig passende program på familie-, samfunns- og tjenesteleveringsnivå. Den undersøker også individuelle forskjeller i foreldres kognisjoner, emosjoner og praksiser, og foreslår strategier for å støtte varierende evner hos ulike familier, slik at de kan møte behovene til unge barn med ASD. Kapitlene gir en variert dekning, som spenner over kulturelle og sosioøkonomiske forskjeller samt forskjeller i familiens struktur og foreldreskap.