ISO 26000 - A Standardized View on Corporate Social Responsibility
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en grundig og omfattende innføring i ISO 26000-standarden for sosiale ansvar (SR) innen næringslivet og selskaper. Den tar for seg standardens fokus på ulike interessenter samt syv kjerneområder, og fremhever de viktigste aspektene og mest diskuterte problemstillingene, med et tydelig blikk mot dens sammenheng med bærekraftige forretningspraksiser. Boken presenterer en rekke case-studier og praktiske eksempler på implementeringen av ISO 26000, og drøfter resultatene og lærdommene som er tilegnet; spesielt hvordan organisasjoner kan tilpasse sine CSR-tilnærminger til sine aktiviteter, interessenter og miljøet de opererer i. I det siste har ISO 26000 vist seg å tilby en interessant og betydningsfull tilnærming til standardisering av (bedrifts) sosialt ansvar. Som en frivillig standard uten spesifikke krav, har tilnærmingen til implementering vært preget av betydelig eksperimentering. Denne boken gir dermed en grundig innsikt i denne viktige standarden.