Management, Participation and Entrepreneurship in the Cultural and Creative Sector
Produktbeskrivelse
Boken "Management, Participation and Entrepreneurship in the Cultural and Creative Sector" belyser og kartlegger samfunnseffekten av opplevelser og kulturarv, deltakelse og entreprenørskap innen kultursfæren. Innleggene i boken adresserer og undersøker betydningen av kultur, kulturelle enheter og kulturarv som kollektive minner og erfaringsressurser for ulike sosiale systemer, endring og samfunnsinnovasjon, inkludert entreprenører. På denne måten kan kulturelle aktiviteter betraktes som en bro mellom tidligere erfaringer og fremtidige utfordringer. Et sentralt fokus er folks deltakelse i ulike sammenhenger, initiativer og prosjekter. Denne deltakelsen frigjør kreativitet og knytter sammen ulike samfunnslag – kultur, økonomi og innovasjon. Videre retter boken oppmerksomhet mot entreprenørielle innsats og ideer som har sitt utspring i kunst og kultur. Leserne vil finne kritiske empiriske og teoretiske studier som utfordrer de nåværende forståelsene av kultussektoren fra forskjellige teoretiske perspektiver og med varierte metodologiske tilnærminger.