Mathematical Learning and Cognition in Early Childhood
Produktbeskrivelse
Boken 'Mathematical Learning and Cognition in Early Childhood' tar for seg matematisk læring og kognisjon i tidlig barndom fra flere tverrfaglige perspektiver, inkludert utviklingspsykologi, nevrovitenskap, kognitiv psykologi og utdanning. Den undersøker hvordan spedbarn og små barn utvikler numeriske og matematiske ferdigheter, årsakene til at noen barn sliter med å tilegne seg grunnleggende ferdigheter, samt hvordan foreldre, omsorgspersoner og pedagoger i tidlig barndom kan fremme tidlig matematikkutvikling. Den første delen av boken fokuserer på spedbarns- og småbarnsperioden med spesielt fokus på hjemmemiljøet og hvordan foreldre kan bidra til å utvikle tidlige matematiske ferdigheter, slik at barna er bedre forberedt på formell skolegang. Den andre delen tar for seg emner knyttet til førskole og barnehage, som utviklingen av tellemåter og prinsipper, bruken av matematiske hjelpemidler i undervisningen, samt virkningen av tidlig intervensjon. Den siste delen av boken retter seg mot spesifikke undervisningsmetoder i barneskolen.