Boken "New Work, Transformational and Virtual Leadership" adresserer de betydelige endringene som globaliseringen, kampen om talenter og verdensbredde trender medfører for arbeidsmønstre i selskaper over hele verden. Organisasjoner opererer nå på tvers av landegrense og kulturelle skillelinjer, samtidig som de navigerer gjennom komplekse nettverk av tilbud og etterspørsel. Globale hendelser som finanskrisen i 2008 og den nylige COVID-19-pandemien har presset mange virksomheter til å finne innovative metoder for å opprettholde global kontakt og konkurransefortrinn. I denne konteksten presenterer boken hvordan banebrytende selskaper etablerer globale og virtuelle organisasjoner som inkluderer medlemmer fra hele verdikjeden, både på tilbuds- og etterspørselssiden. Gjennom bokens kapitler får leserne innsikt i de nye arbeids- og lederstilene som er nødvendige for effektivt å operere i en virtuell og global kontekst. Boken inneholder også casestudier og erfaringer fra ulike globale organisasjoner på tvers av flere industrier og sektorer, med et særlig fokus på prosesser og tjenester som tilfører verdi.