Boken "Political Entrepreneurship" utforsker hvordan politiske entreprenører – samfunnsaktører med en entreprenøriell fremgangsmåte som etablerer innovative politiske initiativer – kan være motorer for politisk endring. Basert på unike innsikter, rike eksempler og personlige beretninger fra sentrumsorienterte politiske entreprenører, oppsummert fra 40 dybdeintervjuer, veileder forfatteren leserne gjennom de viktigste stadiene av politisk entreprenørskap og viser hvordan man kan beherske disse. Gjennom å fremheve både suksesser og feil, avdekker boken hvordan politiske entreprenører faktisk bidrar til å skape transformative politiske endringer. I lys av den populistiske utfordringen og nedgangen til tradisjonelle politiske partier, gir boken også en underholdende bak-kulissene innsikt i suksesshistoriene til En Marche i Frankrike, Ciudadanos i Spania, NEOS i Østerrike og andre sentrumsorienterte politiske oppstartsbedrifter. Den gir praktiske råd om hvordan man kan lære av og replikere deres suksesser. Politisk aktører og andre politikkinteresserte lesere vil finne boken verdifull.