Den femte utgaven av "Product Lifecycle Management" oppdaterer og tilfører nytt innhold til den suksessrike fjerde utgaven, som er den mest siterte publikasjonen innen PLM. Boken gir leseren en grundig innføring i begrepet Produktlivssyklusledelse (PLM) og utstyrer dem med nødvendig kunnskap og ferdigheter for å implementere PLM i sin egen forretningskontekst. Denne nye og utvidede utgaven er oppdatert for å reflektere de mange teknologiske og ledelsesmessige fremskrittene som er gjort innen PLM siden den forrige utgivelsen. "Product Lifecycle Management" vil utvide leserens forståelse av PLM, samtidig som den utvikler de ferdighetene som kreves for å gjennomføre vellykket PLM og oppnå førsteklasses produktytelse gjennom hele livssyklusen. Boken beskriver blant annet produktrelaterte forretningsprosesser, produktdata, systemer for produktdatabehandling (PDM), andre PLM-applikasjoner, beste praksiser, selskapsmål og organisering. I tillegg analyseres forholdet mellom PLM og Internett av ting.