Produktbeskrivelse
Denne boken presenterer et omfattende utvalg av forskningsspørsmål knyttet til språkrelaterte utfordringer som oppstår innen språkundervisning, læring og vurdering. Med 150 kapitler skrevet av eksperter på området, gir hver bidragsyter sine perspektiver om nåværende og fremtidige forskningsretninger, samt fremsetter flere relevante forskningsspørsmål. Temaene spenner fra undervisning av språkferdigheter, vurdering og testing av språkkunnskaper, til måling, tilbakemelding, diskursanalyse, pragmatikk, semantikk, og bruk av teknologi i språklæring. Boken tar for seg emner som CALL (Computer-Assisted Language Learning), MALL (Mobile-Assisted Language Learning), ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes), og lærerutvikling. Andre viktige temaer inkluderer materialutvikling, sjangeranalyse, behovsanalyse, korpus, innholdbasert språkopplæring, samt strategier for språkinnlæring og individuelle forskjeller. Den gir også innsikt i forskningsmetoder, klasseromsforskning, form-fokusert undervisning, og effekten av alder på læring, samt relaterte begrep som lese- og skriveferdigheter, kompetanse og lærerutdanning. Boken fungerer som en viktig referanse og inspirerer forskere og studenter innen språkpedagogikk.