Denne boken tar utgangspunkt i begrepet "digiwine", et neologisme som refererer til produksjon og markedsføring av vin ved hjelp av moderne teknologier og robotikk. Dette inkluderer vinmarkssystemer, sensorenheter, værstasjoner, droner, robotiske høstemaskiner, videoer på sosiale medier, digitale etiketter og vinapper. Alkoholindustrien benytter seg av disse teknologiene for å utvikle digitale strategier og nettverktøy som muliggjør mer effektive salg av vin. Boken gir en grundig analyse av bruken av digital alkoholmarkedsføring, årsakene bak fenomenet, reguleringens rolle og den sosiale påvirkningen. Av særlig interesse er omtalen av skadelige former for alkoholmarkedsføring rettet mot ungdom, som beskrives gjennom konkrete kasus fra det globale miljøet. Forfatteren stiller spørsmål ved om lovgivningens svakheter eller ineffektiviteten i selvregulering har negative konsekvenser som ikke lenger kan forebygges gjennom offentlige helseprogrammer. Når og hvordan ble alkoholindustrien så dypt integrert i livene våre at vi ubevisst aksepterer det?