Topics and Trends in Current Statistics Education Research
Produktbeskrivelse
Denne boken tar for seg internasjonal forskning innen statistikkutdanning og gir en grundig forståelse av utfordringene knyttet til læring av statistikk. Den belyser undervisning og læring av statistikk i ulike kontekster, inkludert tilrettelagte omgivelser for små barn, studenter i grunnskole og videregående skole, høyskolestudenter, samt profesjonell utvikling for lærere. Boken beskriver forskning på hva som bør undervises og plattformer for innholdlevering (pensum), samt strategier for å undervise med sikte på dyp forståelse. I tillegg inkluderer den flere kapitler som fokuserer på utvikling av konseptuell forståelse (pedagogikk og teknologi), læreres kunnskap og tro, samt de utfordringene lærere og studenter møter når de løser statistiske problemer (resonnement og tenkning). Denne nye forskningen innen feltet gir viktige innsikter for høyskolelærere, klasseroms lærere, pensumdesignere, forskere innen matematikk og statistikkutdanning, i tillegg til beslutningstakere og nykommere til statistikkutdanningsfeltet.