«Healing the Fractured Child» er en betydningsfull ressurs innen behandlingen av barn som har opplevd traumer, misbruk og dissosiasjon. Skrevet av ledende eksperter på området, fyller denne boken et kritisk gap i litteraturen ved å tilby grundig innsikt i moderne behandlingsmetoder for dissosiasjon hos unge. Boken beskriver en nøye vurderingsprosess samt kreative, evidensbaserte teknikker som hjelper både barn og deres familier å helbrede fra krevende og traumatiserende opplevelser. Med en balanse mellom teoretisk forståelse og praktisk anvendelse, presenterer verket velprøvde strategier for behandling av barn og ungdom med varierende grader av dissosiasjon og tilknyttede symptomer. Den inkluderer også supplementære terapier i miljøer som går utover tradisjonell psykoterapi, som skolen, og viser hvordan disse strategiene kan brukes effektivt for å støtte terapien og forstå dissosiative barn. Bygget på en modell som integrerer fem betydningsfulle terapeutiske tilnærminger, legger boken vekt på viktigheten av tilknytningsstiler, noe som ytterligere beriker leserens forståelse av dette komplekse emnet.