Denne uovertrufne ressursen veileder nyutdannede sykepleierutdannere trinn-for-trinn gjennom den utfordrende overgangen fra klinisk praksis til akademia. Boken gir en omfattende tilnærming til de grunnleggende elementene innen undervisning, evaluering og utdanningsutvikling, samt hele spekteret av ferdigheter og oppgaver som kreves av en sykepleierutdanner. I denne andre utgaven er det inkludert to nye kapitler som fokuserer på sykepleierutdanneren i sykehusmiljø og globale helseproblemer, med et særlig blikk på fremtiden for sykepleierutdanning. Den presenterer nye modeller for klinisk undervisning og pedagogiske tilnærminger, og fremhever bruken av teknologi i ulike undervisnings- og læringsstrategier. Viktige oppdateringer tar for seg den nåværende og fremtidige sykepleierarbeidsstyrken, nyutviklede sykepleieprogrammer og innovative trender innen læreplanutforming, sammen med oppdatert informasjon om smittsomme sykdommer, genomikk, samt juridiske og etiske problemstillinger. Basert på forfatterens personlige reise fra sykepleiepraksis til akademia, tar teksten for seg måter å "teste vannet" i denne nye tilværelsen.