Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Learning C# by Programming Games
Produktbeskrivelse
Å utvikle dataspill er en utmerket metode for å lære seg programmering i moderne programmeringsspråk. I boken "Learning C# by Programming Games" lærer leseren hvordan man kan programmere i C# gjennom skapelsen av dataspill, uten krav til tidligere programmeringserfaring. I motsetning til de fleste programmeringsbøker organiserer forfatterne van Toll, Egges og Fokker ikke materialet etter programmeringsspråkets oppbygning, men bruker i stedet strukturen og elementene i dataspill som rammeverk. Boken inneholder kapitler om hvordan man håndterer spillerens input, spillobjekter, spillverdener, tilstander, nivåer, animasjon, fysikk og intelligens. Leseren blir veiledet gjennom utviklingen av fire spill som illustrerer ulike aspekter av spillutvikling. Startende med et enkelt skytespill, tar forfatterne leseren videre til puslespill som består av flere nivåer, før de avslutter boken med utviklingen av et fullverdig plattformspill som inkluderer animasjon, spillfysikk og intelligente fiender. De viser også en rekke vanlige teknikker som benyttes i spillutvikling.