Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Learning C# by Programming Games
Produktbeskrivelse
Å utvikle dataspill er en ideell måte å lære programmering i moderne programmeringsspråk. Boken "Learning C# by Programming Games" gir leseren en praktisk tilnærming til å lære C# ved å lage dataspill, uten at det kreves forkunnskaper i programmering. I motsetning til mange tradisjonelle programmeringsbøker, organiserer ikke forfatterne van Toll, Egges og Fokker presentasjonen etter programmeringsspråkets grunnleggende elementer. I stedet benyttes strukturen og elementene i dataspill som rammeverk for undervisningen. Boken tar opp forskjellige aspekter som håndtering av spillerens innganger, spillobjekter, spillverdener, spilltilstander, nivåer, animasjon, fysikk og kunstig intelligens. Gjennom utviklingen av fire spill får leseren en grundig innføring i spillutvikling, fra et enkelt skytespill til mer komplekse puslespill med flere nivåer. Boken avsluttes med utviklingen av et fullverdig plattformspill som inkluderer animasjon, spillfysikk og intelligente fiender. Forfatterne demonstrerer en rekke vanlige teknikker som brukes innen spillprogrammering og gir en omfattende forståelse av prosessen med å lage spennende og interaktive spill.