Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Misconceptions in Chemistry
Produktbeskrivelse
I løpet av de siste tiårene har flere forskere oppdaget at barn, elever og til og med unge voksne utvikler sine egne oppfatninger av 'hvordan naturen egentlig fungerer'. Disse forhåndsoppfatningene om temaer som forbrenning, gasser og bevaring av masse tas med inn i klasserommene, hvor lærerne må diagnostisere og reflektere over dem for å kunne forbedre undervisningen. I tillegg finnes det 'skolelagde misforståelser' knyttet til likevekt, syre-base og redoksreaksjoner, som stammer fra utilstrekkelige læreplaner og undervisningsmateriell. Hovedmålet med denne monografien er å hjelpe lærere ved universiteter, høyskoler og skoler med å diagnostisere og 'kure' disse oppfatningene. I tilfeller med skolelagde misforståelser vil boken også bidra til å forebygge slike misforståelser fra starten av gjennom reflektert undervisning. Boken inneholder detaljerte beskrivelser av klasseromseksperimenter og strukturelle modeller for å håndtere og forhindre disse misforståelsene.