Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Neuroleadership
Produktbeskrivelse
Boken "Neuroleadership" tar deg med på en fascinerende reise gjennom hjernen, dens funksjoner og hvordan dette påvirker lederskap. Den unge forretningsfeltet neuroledelse er basert på troen på at en dypere forståelse av hjernen kan gi ledere kraftfulle innsikter i menneskelig atferd, og hvordan denne kunnskapen kan utnyttes for å oppnå bedre resultater i næringslivet. Boken gir en grundig gjennomgang av bakgrunnen, historien og de viktigste tenkerne innen feltet, samtidig som den reviderer de grunnleggende konseptene knyttet til neuroledelse. Forfatterne undersøker de fundamentale behovene hos mennesker, hvordan disse behovene er representert i nevrale nettverk, og hvordan de manifesterer seg gjennom motiverende drivkrefter. Videre fokuserer boken spesifikt på hvordan effektive organisatoriske verktøy kan benyttes ut fra hjernens perspektiv. Ved å følge denne metodologien vil leseren kunne anvende kunnskapen fra nevrovitenskap på arbeidsplassen for bedre å imøtekomme individers behov, og dermed utnytte den fulle kraften i hjerners potensial innen forretningslivet.