Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations
Produktbeskrivelse
Har du noen gang ønsket å inkludere troverdige fysiske oppføringer i spillene og prosjektene dine for å gi dem en ekstra dimensjon? I "Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations" lærer du hvordan du kan integrere ekte fysikk, som gravitasjon, friksjon og oppdrift, i dine HTML5-spill, animasjoner og simuleringer. Boken tar også for seg mer avanserte emner, som partikkelsystemer, som er avgjørende for å skape effekter som gnister eller røyk. Videre adresserer boken den viktige problemstillingen med å balansere nøyaktighet og enkelhet i spillene og simuleringene dine. De avsluttende kapitlene gir deg informasjonen og koden som trengs for å ta de riktige valgene for prosjektet ditt. "Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations" forutsetter at du har en grunnleggende forståelse av JavaScript og HTML5, men du trenger ingen tidligere kunnskap om fysikk – kun noen veldig grunnleggende matematiske ferdigheter. Forfatteren presenterer alt fra grunnleggende prinsipper til avanserte konsepter på en lettfattelig måte, slik at du enkelt kan følge med.