Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG

Social Choice Theory

Social Choice Theory

Produktbeskrivelse

Denne læreboken gir en introduksjon til utvalgte temaer innen formell sosial valgteori. Sosial valgteori undersøker gruppevalg basert på informasjon om preferanser fra medlemmene i gruppen, hvor avstemningsregler er et viktig spesialtilfelle. Teorien kombinerer økonomi, som gir metoder for å modellere individuelle beslutningsprosesser; politisk filosofi, som fastsetter kriterier for fordeling av beslutningspåvirkende makt; samt spillteori, som tilbyr et rammeverk for å forstå strategiene enkeltpersoner benytter for å påvirke grupperesultatet. Bokens mål er å presentere grunnleggende konsepter som umulighetssetninger, utøvelse av rettigheter og strategisk immunitet, samtidig som den gir studenten tilstrekkelig teknisk bakgrunn for å forstå disse ideene på en logisk stringent måte. Dette oppnås gjennom et sett på 250 oppgaver som utgjør kjernen i boken, noe som skiller den fra andre lærebøker innen sosial valgteori.

Prishistorikk

Lavest
904 KR
Høyest
943 KR
Gjennomsnitt
925 KR
Median
924 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Navn Social Choice Theory
GTIN/EAN/ISBN 9783662099278
Kategorier Bøker