Boken 'Movement Disorders Curricula' gir en omfattende tilnærming til det brede spekteret av bevegelsesforstyrrelser, som er en viktig spesialitet innen nevrologi. Den veileder leserne fra fenomenologi til diagnose og behandling. I henhold til de nyeste utviklingene innen fagfeltet, tilbyr den et unikt sammendrag av dette dynamiske området ved å følge en enhetlig tilnærming til læreplanene for bevegelsesforstyrrelser. Boken er delt inn i tre deler: Den første delen gir et autoritativt overblikk over de grunnleggende elementene i bevegelsesforstyrrelser, inkludert beskrivelser av anatomi og fysiologi i de basale ganglier. Den inneholder også seksjoner om kliniske studier for bevegelsesforstyrrelser, praktiske ferdigheter og vurderingsskalaer. Den andre og tredje delen undersøker inngående hypokinetiske og hyperkinetiske bevegelsesforstyrrelser, henholdsvis. Med fokus på å utruste leserne med nødvendige praktiske og forskningsbaserte ferdigheter i feltet bevegelsesforstyrrelser, fungerer boken som et verdifullt verktøy for å hjelpe dem å forberede seg til fagområdet.