SPRINGER-VERLAG NEW YORK INC.

Cultural Synergy in Information Institutions

Cultural Synergy in Information Institutions

Produktbeskrivelse

Kulturelle krefter styrer et synergistisk forhold mellom informasjonsinstitusjoner, noe som former deres roller både samlet og individuelt. Begrepet kulturell synergi refererer til sammensmeltingen av kunnskap som påvirker både persepsjon og atferd innen, mellom og blant grupper. I en hyperlenket æra er informasjonsdeling mellom institusjoner kritisk viktig, både for akademisk arbeid og for menneskehetens fremgang. Informasjonsinstitusjoner er organisasjoner som har, eller deler, et oppdrag om å bevare, konservere og formidle informasjonsobjekter og deres informative innhold. Et sentralt tema er begrepet sosial epistemologi, som understreker at informasjonsinstitusjoner oppstår kulturelt fra sosiale krefter i de kulturene de tilhører, og at deres formål er å formidle disse kulturene. Alle informasjonsinstitusjoner deler viktige fellestrekk. Sammenfallende kulturelle oppdrag fungerer som veier for synergi, slik at vi kan oppfatte universet av informasjonsinstitusjoner som sammenkoblet, i utvikling og i bevegelse.

Prishistorikk

Lavest
632 KR
Høyest
659 KR
Gjennomsnitt
646 KR
Median
645 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke SPRINGER-VERLAG NEW YORK INC.
Navn Cultural Synergy in Information Institutions
GTIN/EAN/ISBN 9781493954681
Kategorier Bøker