Den andre utgaven av denne viktige håndboken gir en omfattende og oppdatert oversikt over vitenskapen som ligger til grunn for beste praksis ved implementeringen av respons på intervensjon (RTI) prosesser innenfor fler-nivåsystemer for støtte (MTSS), for å fremme akademisk suksess for alle elever. Boken tar for seg innsikter fra fremstående forskere og praktikere innen vitenskap, og gir en svært anvendelig guide til det essensielle innen RTI vurdering og identifikasjon, samt forskningsbaserte intervensjoner for å forbedre elevers ferdigheter innen lesing, skriving, muntlige ferdigheter og matematikk. Nye og reviderte kapitler utforsker viktige temaer, definerer sentrale konsepter, identifiserer emner som fortjener videre studier, og tar opp reelle spørsmål angående implementering. Nøkkeltemaer inkluderer: Vitenskapelige grunnlag for RTI, psykometrisk måling innen RTI, RTI og sosiale ferdigheter, rollen av konsultasjon i RTI, overvåking av respons på supplerende tjenester, bruk av teknologi for å lette RTI, og RTI i det pedagogiske landskapet.