Hvorfor lærer noen organisasjoner raskere enn andre? Hva får organisasjoner til å glemme? Kan produktivitetsgevinster oppnådd på ett område i en organisasjon overføres til et annet? Disse spørsmålene utforskes i boken "Organizational Learning: Creating, Retaining and Transferring Knowledge". Siden den første publikasjonen i 1999 har denne boken vært en standardreferanse innen forskningen og analysen av organisasjonslæring. I denne fullt oppdaterte og utvidede utgaven finner leserne den nyeste forskningen og innsiktene på feltet, inkludert et nytt kapittel som gir en teoretisk ramme for analyse av organisatorisk læring, sammen med bevis som illustrerer hvordan den organisatoriske konteksten påvirker læringsprosesser og resultater. Gjennom en bred samling av studier fra ulike områder som ledelse, økonomi, sosiologi og psykologi, undersøker "Organizational Learning" dynamikken i læringskurver hos organisasjoner, med særlig fokus på hvordan individer og grupper genererer, deler, forsterker, og til tider glemmer kunnskap.