A Study on the Washback Effects of the Test for English Majors (TEM)
Produktbeskrivelse
Boken "A Study on the Washback Effects of the Test for English Majors (TEM)" tar i bruk en flerfaglig og flerfase tilnærming for å undersøke innvirkningen av Test for English Majors (TEM) på programadministratorer, lærere og studenter. Denne studien kaster nytt lys over reformene knyttet til TEM og forbedringene av undervisning og læring i engelsk i Kina. TEM er en landsdekkende test som brukes til å vurdere språkferdighetene til bachelorstudenter som studerer engelsk i Kina, og det er en betydningsfull standardisert test som testes av nærmere 400 000 studenter hvert år. Blant bokas hovedtrekk finner vi: en grundig diskusjon om hva washback er, samt et rammeverk for å undersøke dette fenomenet; en flerfaglig og flerfase tilnærming som benytter både kvantitative metoder i form av spørreundersøkelser og kvalitative metoder som intervju og klasseromsobservasjoner; storskala spørreundersøkelser gjennomført blant eksperter, programadministratorer, lærere og studenter, der over 30 000 deltakere var involvert; samt detaljerte vurderinger av TEMs washback-effekter på aktørenes oppfatninger og undervisningspraksis i klasserommet.