English-Medium Instruction Translanguaging Practices in Asia
Produktbeskrivelse
Boken "English-Medium Instruction Translanguaging Practices in Asia" utforsker hvordan translanguaging pedagogikk anvendes innen engelskspråklig undervisning på høyere utdanningsnivå i Asia. Den gir en grundig oversikt over sentrale begreper og vanlige utfordringer, samt casestudier fra ulike kontekster i regionen. Boken begynner med å undersøke makro-nivå politikk for engelskspråklig undervisning og implementering sett fra perspektivet om engelsk som et lingua franca. Deretter tas det opp hvordan bruken av engelsk som lingua franca påvirker pedagogikken i engelskspråklig undervisning, og en teoretisk rammeverk for 'translanguaging pedagogikk' utvikles. Avslutningsvis diskuterer boken hvordan translanguaging bidrar til engelskspråklig undervisning i Asia. Innholdet fokuserer på spesifikke kontekster for engelskspråklig undervisning i ulike asiatiske land fra et translanguaging-perspektiv. Politikk for engelskspråklig undervisning og translinguale praksiser fra Kina, Japan, Taiwan, Thailand og Vietnam blir utforsket, samt muligheter og utfordringer knyttet til translanguaging pedagogikk.