Boken "From Digital Divide to Digital Inclusion" gir en grundig innsikt i to sentrale fenomener i utviklingen av informasjonssamfunnet: digital inkludering og digital ekskludering. Til tross for den økende digitaliseringen av mange aspekter ved menneskelig aktivitet, er det fortsatt en betydelig mangel på tilstrekkelig kunnskap innen informasjon og kommunikasjonsteknologi (IKT). Mange regioner og land lider under manglende tilgang til høyhastighetsinternett samt et utilfredsstillende nivå av tilgjengelige e-tjenester. Denne redigerte samlingen tilbyr en unik oversikt over forskning relatert til dynamikken omkring digital ekskludering og utviklingen av digitale ferdigheter, i tillegg til en analyse av de mest effektive utdanningsløsningene for å fremme digital inkludering av sårbare grupper. Boken er spesielt nyttig for lærere som arbeider med temaer knyttet til digital ekskludering og inkludering, samt for de som ønsker å styrke digitale kompetanser blant utsatte grupper. Den er også til stor nytte for beslutningstakere innen sosialpolitikk som jobber med å utvikle løsninger for å redusere digitale skiller.