Boken 'Karen Barad as Educator' utforsker de transformerende perspektivene i Karen Barads agensialistiske realisme og hvordan disse kan berike undervisning og utdanningsforskning. Denne boken er ikke en biografi, og fokuserer ikke på Barad som person, men heller på de menneskelige og ikke-menneskelige narrativene som preger hennes skrifter og livssyn. Gjennom lesningen av denne boken inviters leserne til å bli engasjert i og inspirert av en dyp lengsel etter en radikal omkonfigurering av utdanning i ulike kontekster, enten det er i barnehager, skoler, høyskoler, universiteter, samt hjem, museer eller terapeutiske rom. Boken henvender seg til forelesere, lærere, kunstnere, terapeuter, foreldre og besteforeldre, samt finansierer av utdanningsforskning og arrangører av utdanningsarrangementer, og er også relevant for frakoblete ungdomsarbeidere. Med andre ord, denne boken appellerer til alle som er interessert i hva og hvordan utdanningsmøter finner sted, samt de som søker alternativer til gjeldende neoliberale nasjonale læreplaner og utdanningspolitikker.